Joi, premierul Nicolae Ciucă, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, au participat la ceremonia de semnare a contractului pentru proiectarea și construcția magistralei de metrou M1 din Cluj-Napoca. Acest proiect este finanțat prin intermediul Programului Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Primarul Emil Boc, bucuros de semnarea proiectului
„Mă bucur să revin la Cluj cu o astfel de ocazie, în care se lansează un proiect în premieră pentru România. Este primul proiect în ultimii 30 de ani de o asemenea valoare şi de o asemenea însemnătate. (….). Clujul e remarcat la nivelul întregii Europe, pentru că în diferite analize regăsim municipiul Cluj-Napoca că se ridică la nivelul standardelor din ţările dezvoltate. (…) Eu am să folosesc acest proiect pentru a promova încă o dată modelul administraţiei care are încredere în potenţialul propriu, în sprijinul autorităţilor centrale. Eu cred că acum se deschid uşile către o cale care poate să reprezinte şi pentru celelalte autorităţi locale un nivel de standard pe care să-l asigurăm cetăţenilor pe întreg teritoriul României”, a spus prim-ministrul Nicolae Ciucă, în cadrul evenimentului.
Primarul Emil Boc a dezvăluit anterior că implementarea sistemului de metrou în Cluj-Napoca va necesita o investiție de aproximativ două miliarde de euro. El a estimat că etapa de proiectare a metroului va dura în jur de șase luni, urmând ca apoi să fie demarată construcția efectivă a infrastructurii metroului.
„Până în 31 iulie 2026 trebuie finalizate nouă staţii şi tunelul aferent, conform jalonului din PNRR. Nu înseamnă că va trebui să se şi circule, ci doar să fie finalizate. Vom avea un plan de organizare a traficului”, a declarat Emil Boc.
El a adăugat că proiectul va continua până în 2031, termen până la care trebuie să fie finalizate toate cele 19 staţii.
Declarația ministrului transporturilor, Sorin Grindeanu
Minitrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că „A fost semnat astăzi contractul pentru construcţia primei magistrale de metrou din Cluj. Este un proiect în valoare de peste 9 miliarde de lei (fără TVA) – finanţat parţial prin PNRR (1,5 miliarde de lei, fără TVA) – care va transforma Municipiul Cluj-Napoca şi comuna Floreşti în localităţi moderne. Ministerul Transporturilor asigură majoritatea finanţării, dar Primăria Cluj-Napoca are datoria să deruleze eficient proiectarea şi execuţia celor peste 21 de km ai liniei de metrou uşor care va fi construit în zona metropolitană”.